حالا دیگر شیوه خرید لباس‌ها هم مثل خیلی چیزهای دیگر در دنیای مدرن امروزی تغییر کرده است. دیگر آن کلیشه‌های قدیمی که می‌گفت برای خرید باید ابتدا تمام مغازه‌ها را دید و به همه فروشگاه‌ها سر زد مبادا چیزی از نگاه خریدار جا بماند، اعتباری ندارد. زندگی‌های شلوغ امروزی با آدم‌هایی که گاهی حتی برای سر خاراندن هم فرصت ندارند، کجا می‌تواند برای خرید یک تکه لباس به تمام فروشگاه‌های شهر سر بزند. این است که روالی مثل خرید اینترنتی باب می‌شود و از قضا با وجود تمام مشکلات ممکن و خطاهایی که در مسیر خرید به وجود می‌آید، باز هم طرفداران خودش را دارد چرا که افرادی که به دنبال خوش‌پوشی هستند، همیشه میان شلوغی‌های زندگی‌شان راهی برای رسیدن به لباس‌های مورد نیازشان پیدا می‌کنند. آن‌ها حالا دیگر یاد گرفته‌اند بدون پرسه زدن طولانی در مغازه‌ها و گذران وقت زیاد، تنها با چند کلیک هوشمندانه به کمد لباس‌های خوش رنگ و لعاب‌شان دست پیدا کنند. اما چطور می‌توان ریسک خرید اینترنتی را تا حدد ممکن کاهش داد؟ با توجه به این‌که در خرید اینترنتی دیگر اتاق پرویی برای امتحان کردن لباس‌های مختلف وجود ندارد، راه صحیحی که کمترین میزان خطا را دارد چیست؟

ملانی ویلکینسون، خبرنگار مد و فشن گاردین می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین موانعی که آدم‌ها را از خرید اینترنتی باز می‌دارد، تردید در انتخاب درست است. همه ما عادت کرده‌ایم چیزی را که می‌خواهیم بخریم حتما از نزدیک ببینیم، لمس کنیم و با بررسی دقیق به این نتیجه برسیم که ارزش پولی که برایش پرداخت می‌کنیم، دارد یا خیر. اینکه آدم‌ها تلاش کنند پولشان را برای خریدهای درست صرف کنند و با انتخاب‌های اشتباه، آن را هدر ندهند، خیلی خوب است. مسئله مهم اما این است که با توجه به شلوغی‌ و درگیری بسیار زیاد زندگی‌های امروزی، امکان خرید اینترنتی می‌تواند بار زیادی از دوش آدم‌ها بردارد و دست‌کم، وقت آنها را برای سر زدن به فروشگاه‌های مختلف هدر ندهد. واقعیت این است که بسیاری از کالاهایی که ما ساعت‌ها وقت برای خریدشان صرف می‌کنیم، می‌توانند فقط با یک کلیک هوشمندانه به دستمان برسد؛ کافی‌ است راهکارهای خرید مطمئن‌تر را در نظر بگیریم که ریسک خریدمان کاهش پیدا کند. در مورد لباس‌ها یک نکته مهم، سایز آنهاست و نکته دیگر ترکیبشان. هر لباسی که برای فروش در سایت‌ها قرار می‌گیرد، یک راهنمای انتخاب سایز دارد. مطمئن‌ترین راه اندازه‌گیری با متر و انتخاب درست سایز از روی جدولی است که در سایت برای هر برندی قرار داده شده است. با توجه به اینکه قواره لباس‌ها در برندهای مختلف متفاوت است، اندازه‌گیری با متر می‌تواند ریسک خرید را به صفر برساند. در مورد ترکیب لباس به عکس‌های مُدلی که آن لباس را پوشیده‌ خوب دقت کنید و ببینید هر بخش لباس در تن او چطور قرار گرفته است؛ برای مثال، قد شلوار، گشادی بلوز، بلندی پیراهن و… یادتان باشد آنچه می‌بینید ترکیب لباس در تن مُدلی است که استانداردهای قد و وزنش با شما متفاوت است و شما بر‌اساس میزان ریز و درشتی ابعاد بدنتان در مقایسه با مُدل مربوطه، می‌توانید بررسی‌های لازم را انجام دهید که درست تصمیم بگیرید. در مورد وسایل خانه، نکته مهم این است که ابعاد مختلف وسیله‌ای را که می‌خواهید بخرید به‌خوبی نگاه کنید و تصویر سه‌بعدی‌اش را در ذهنتان بسازید. اگر میز، کمد، جاکفشی و چیزهایی از این قبیل می‌خرید، اندازه‌ای را که کنارشان نوشته نگاه کنید و از روی متر، سایز دقیق را برای محل مورد نظر در خانه یا محل کار خودتان چک کنید. علاوه ‌بر این، همیشه یادتان باشد که رنگ‌ها در عکاسی تا اندازه‌ای ممکن است با واقعیت تفاوت داشته باشند؛ بنابراین یک درجه بالا و پایین تفاوت رنگ را در نظر بگیرید. اگر سایتی که از آن خرید می‌کنید، امکان تسویه ‌حساب در محل تحویل کالا دارد، این گزینه را انتخاب کنید زیرا این کار باعث کاهش میزان نگرانی شما می‌شود. در نهایت فقط از سایت‌های معتبر خرید کنید، نظراتی را که دیگران درباره خرید محصولشان نوشته‌اند، بخوانید و تجربیاتتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اگر تازه‌کار هستید و تا‌ به‌ حال خرید اینترنتی انجام نداده‌اید، سعی کنید در صورت امکان اولین‌ بار همراه یکی از دوستانتان که در ‌این ‌زمینه تجربه دارد خرید کنید؛ توصیه‌های او درباره بایدها و نبایدهای انتخاب درست، دید شما را نسبت به موضوع تغییر می‌دهد و کمک می‌کند تجربه شیرینی به‌دست بیاورید.»

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *