بدون دیدگاه

از کارت اعتباری خرید تا تحریک بازار

بازار پوشاک از شهریور ماه تاکنون راکد شده و تقاضا به صورت محسوسی در این بازار کاهش یافته و موجب ضرر و زیان واحدهای تولید و عرضه پوشاک شده است. فعالان و تولیدکنندگان در چنین بحبوحه‌ای، تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا بتواند با شیوه‌های مختلف، تحریک در بازار را سبب شوند.

از جمله‌ی این اقدامات برگزاری نشست، گفتگو و مکاتبه با مسئولان ذی‌مدخل بوده که در آن درخواست‌های تولیدکنندگان مطرح شده و تا حدودی به نتایجی هم رسیده است. در این سلسله نشست‌ها، جلسه‌ای با عنوان «تبیین روش‌های تامین مالی زنجیره تولید صنایع منسوجات و پوشاک» در دفتر تخصصی این حوزه در وزارت صمت برگزار شد که در آن نمایندگانی از انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و ادارات کل تابعه وزارت صمت و نیز سرپرست دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس حضور داشتند.

خروجی این جلسه فی‌الحال این بوده که 15 آذرماه دکتر گرجی مدیرکل محترم دفتر منسوجات و پوشاک در مکاتبه با مدیران کل «دفتر برنامه‌ریزی و پایش» و نیز «دفتر محیط کسب و کار»، نامه‌ای با عنوان «درخواست اتحادیه‌ها و انجمن‌های پوشاک» نوشت و سه درخواست را به عنوان درخواست اهالی صنعت پوشاک، با قید فوریت مطرح کرد:

ا) تدوین و اجرای طرح کارت اعتباری برای خرید پوشاک

2) رفع فیلترینگ کسب و کارها

3) تسریع تخصیص تسهیلات به کسب و کارهایی که از فیلترینگ خسارت دیده‌اند

دکتر گرجی در مکتوبه‌ی خود به صراحت تاکید کرد اگر اقدامی با سرعت صورت نگیرد، در صنعت پوشاک که صنعتی فصلی است، افزایش خیل بیکاران در این صنعت اشتغال‌زا دور از تصور نیست. او از مسئولان خواست به عنوان نخستین قدم، کارت اعتباری خرید برای تحریک بازار در دستور کار قرار گیرد.

حالا با گذشت ده روز از ارسال آن نامه، دفتر منسوجات و پوشاک، دومین جلسه خود را درباره این موضوع،  روز دوشنبه 28 آذر 1401در پیگیری درخواست انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعت پوشاک برگزار کرده است.

You might also like
Tags: , , , , , , , , ,

More Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست