بدون دیدگاه

تخفیف‌های مشکوک

تخفیفات

این روزها شهر پر شده است از فروشگاه‌های بزرگ که تمام قد برندهای خارجی پوشاک را به نمایش گذاشته‌اند و در تابلوها و بنرهای چند متری خبر از تخفیف‌های 50 درصدی، 60 درصدی و 70 درصدی می‌دهند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که ایران در تولید پوشاک پتانسیل‌های قابل توجهی دارد و تولیدکنندگان پوشاک نیز بارها برای دفاع از تولید ملی و برای مقابله با هجمه‌ای که توان تولید ایرانی را نشانه رفته است، از موج واردات بی ضابطه انتقاد کرده‌اند و آن را عامل زمین‌گیر شدن و از بین رفتن توان بسیاری از واحدهای صنعتی پوشاک معرفی کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد به رغم آن که مسئولین اجرایی شعار حمایت از تولید ملی سر می‌دهند، هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده و برندهای خارجی می‌توانند به راحتی مانور بدهند و از تخفیف‌های چند درصدی پرده برداری کنند؟ این تخفیف‌ها نشانه چیست؟ آیا تا به حال به این اندیشه‌ کرده‌ایم که صاحبان این اجناس خارجی مگر چقدر سود می‌کنند که می‌توانند به سادگی 70 درصد آن را نیز تخفیف بدهند؟ این تخفیف‌ها به وضوح از سودآوری بزرگی پرده برداشته است که تاوانش می‌تواند سرکیسه کردن شهروندان باشد.

چه کسانی مجوز این تخفیف‌ها را می‌دهند؟ آیا آنها با صدور مجوز برای این مانور اقتصادی تایید کرده‌اند که سودهای نامشروع مجاز به فعالیت هستند و حالا با تخفیف‌های 70 درصدی باز هم می‌توانند سود کنند؟ چه کسانی و چگونه در سرزمینی که تولید ملی پوشاک سابقه تاریخی درخشان و توان قابل توجه صنعتی دارد به برندهای خارجی اجازه می‌دهند تا این گونه کمر به زمین زدن تولید ملی ببندند؟ تولیدکنندگان ایرانی باید دایم دلشوره گره‌های کور اداری مثل مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، دست‌اندازهای شهرداری، ناهمواری‌های بانکی و… را داشته باشند، آن وقت برندهای خارجی می‌توانند بدون آن که ذره‌ای این دردسرهای اداری شامل حال آنها شود بیایند، 70 درصد تخفیف بدهند، باز سود کنند و بعد هم حتما سرمایه‌های ملی را خارج کنند و هیچ اتفاقی هم رخ ندهد!

You might also like

More Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست