گردهمایی همسو

در گردهمایی همسو گرد هم آمدیم تا در این حلقه همسو شویم...

مدت زمان قابل توجهی به دلیل بروز پاندمی کرونا و حوادث تلخ پس از آن باعث شد تا مجالی برای گردهمایی اعضا انجمن و فعالان هنر صنعت پوشاک کشور فراهم نشود، این در حالی است که روابط مجازی یا کوچک، پتانسیل ایجاد همسویی، طرح مسایل کلیدی و توسعه روابط موثر جدید، در سطحی وسیع را ندارد.

بهار سال 1402، باوجود انواع چالش ها زمانی نسبتا مناسب برای برنامه ریزی و برگزاری این گردهمایی بود، ابتدای سال نو در هر شرایطی طلیعه دار امید و آرزوهای جدید و زاینده انرژی برای مسیری نو است و کمیته برگزاری به دنبال مبنایی محوری برای طراحی و اجرا بود، زیباترین و موثرترین واژه برای همسویی مورد نیاز اهالی صنعت، واژه "همسو" بود، شاید اصلی ترین دستاورد معنوی انجمن صنایع پوشاک ایران در این دوره، همین مفهوم باشد، همسویی چتری موثر برای توسعه روابط موثر، تمرکز بر توانمندی ها و تجمیع نیروها جهت اصلاح قوانین، روابط و احیای حقوق صنفی و تجاری هنر صنعت پوشاک است.

گردهمایی همسو با حضور بیش از 417 نفر از فعالان هنر صنعت پوشاک، در سوم خرداد ماه 1402 برگزار شد، محل برگزاری همسو، در فضایی دوست داشتنی در مجاورت دریاچه چیتگر و زیر سقف بی انتهای آسمان، تداعی کننده پتانسیل های هنر صنعت پوشاک ایران بود، صنعتی که با وجود انواع چالش ها، سقفی برای رشد و توسعه ندارد، بویژه به علت ماهیت هنرمندانه این صنعت که با عبور از مرزهای آبی و خاکی حد و حدود کلاسیک سایر صنایع را پیش روی خود نخواهد داشت.

همسو، با معرفی کمیته های تخصصی انجمن و سخنرانی های هدفمند در اهمیت همسویی، شرایط سیاسی و اقتصادی ایران، هندسه نیروی کار و اهمیت هویت سازی و زنجیره صنعت میزبان مهمانان گرانقدر خود بود، همچنین اجرای یک پرفورمنس زیبا با کانسپت همسویی و اتحاد توسط هنرمندان جوان ایرانی به رهبری آقای سروش کریمی نژاد و نوای زیبای ویولن سل بانوی جوان و هنرمند ایرانی سرکار خانم غزاله شیرازی لحظاتی دلنشین در هوای مطبوع بهار تهران ایجاد نمود.

رویداد همسو، به صورت فصلی و سالانه تشکیل خواهد شد تا مکانی برای اشتراک دیدگاه ها و روابط نو در صنعت پوشاک ایران باشد.

خانم نازنین مجلسی و آقایان رامین جوانرود، میرمحمدعلی گلچوبیان، علی بهرامپور، علیرضا پیش بین و رضا میکایلزاده، سخنرانان پنل پیش از سخنرانی جناب آقای سومبات هاکوپیان در آمفی تئاتر فضای باز مجموعه بام لند تهران بودند.

همچنین سرکار خانم نیلوفر ابریشم کار به عنوان مدیر هنری این رویداد با همکاری اجرایی خانم آذین امیرحسینی و اجرای شایسته جناب آقای رامین راد ایفای نقش فرمودند.

برای مشاهده تصاویر ثبت شده و خاطرات به جا مانده از رویداد همسو به اینستاگرام مجموعه به آدرس iaoci.ir مراجعه فرمائید و برای ثبت نام حضور در رویداد بعدی همسو، از طریق شماره 09921616567 اعلام حضور فرمائید.